Porady dla początkującego karpiarza.

Home Forums PORADY I POMOCE Porady karpiowe Porady dla początkującego karpiarza.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #18470
    Redakcja
    Keymaster

    Witam,jestem początkującym karpiarzem.Łowię feederem.Marzy mi się złowienie miśka.Niestety,ostatnie dwie kilkugodzinne zasiadki zakończyły się niepowodzeniem.

    Moje łowisko to średnie jezioro o głębokości ok 2,5-3m.Jest troszke zarośnięte i mułowate.Nie panuje duża presja ze strony wędkarzy.

    Podczas dwóch wspomnianych zasiadek łowiłem na kukurydzę,kulki proteinowe (truskawka) oraz pellet (halibut).Moją zanęta to Traper Karpiowate z kukurydzą z puszki oraz atraktorem miodowym i waniliowym.Niestety nie miałem ani brania 🙁 Wiem,że w jeziorze są ładne karpie i amury.Sam widziałem kilkanaście u innych wędkarzy.

    Łowię na feeder i na kilkugodzinnej zasiadce zależy mi na złowieniu czegoś.Czy jest jakaś skuteczna taktyka nęcenia,może sama zanęta jest słaba i nie wabi ryb,a może mam zły zestaw?Przypon ma ok 15cm a na włos wchodzi jedna kulka proteinowa o średnicy 20mm.Nie mam możliwości regularnego nęcenia,typowe łowienie z marszu.

     

    Dzięki za każdą podpowiedź i pozdrawiam wszystkich.Połamania!

    #18654
    Redakcja
    Keymaster

    Witam, osobiście stosuję pelet 2 mm / 12 mm połączony z kulkami proteinowymi 16 mm firm carp-only oraz stalomax. Odnośnie smaków to tu niestety nie ma jednej złotej reguły choć standardy takie jak: słodka kukurydz, halibut oraz truskawka zawsze się sprawdzają.

    Polecam wrzuć do rękawa lub woreczka PVA nowe smaki, które ostatnio cieszą się dużą popularnością:

    Pelet:

    Monster Mulberry (Morwa)

    Monster Fruit (Pomarańcza-Truskawka-Ananas)

    Monster Pineapple (Ananas)

     

    oraz kulki proteinowe:

    Fresh Fruit One

    Pineapple Fever

    Absolut Plum (moja ulubiona)

    Coco&Banana

     

    Powodzenia 🙂

     

     

    #46632
    Redakcja
    Keymaster